maandag 9 november 2015

ouder worden

de drie grootsten 
Wat zit een mens toch raar in elkaar, eigenlijk. Als je op een leeftijd bent zoals ik, een eind op weg naar de aow, dan vliegt de tijd.... Dan gaan de dagen sneller dag voorheen, is een uur altijd zo maar weer om. Zijn er nog heel veel dingen die je écht werkelijk nog wilt, naast een aantal zaken waaraan je helemaal geen behoefte meer hebt. Je krijgt eigenlijk haast.

Je tempo wordt langzamer, maar daardoor lijkt de klok twee keer zo snel te lopen. 

Dat is nog totaal anders voor Lene, haar kan de tijd niet snel genoeg gaan. 
Als ik groot ben, wat groter Oma, dan hoor ik bij de oudste kleuters en dan mag ik eindelijk ook schrijven van Juf Ingrid. Als ik vijf ben, dan ga ik op zwemles; dan mag ik in het diepe zwembad, zónder vleugeltjes. 
Ik kan al heel goed fietsen maar als ik nog wat groter ben dan krijg ik een nóg grotere fiets! Mama zegt, dat als ik zeven of acht ben, dan krijgen we misschien een poes. Ze moet daar nog wel over nadenken  hoor.... 
Als ik groter ben, dan ga jij nog niet meteen dood hè? Want ik ga, als ik zestien ben of zo, eerst nog op kamers en dan kan jij komen kijken.... ik ga eerst op kamers met Mickey. En pas veel later ga ik trouwen.
de meisjes

De wereld is erg overzichtelijk als je nog maar pas vier bent. 

Maar dan deze uitspraak van vorige week: 
Ik word in januari VIJF ........(en dan even stilte en een heel diepe zucht) om te vervolgen met: "Lekker!" 



5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo je hele leven nog voor je hebben. En vijf is ook al wel héél groot. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n prachtige kleinkinderen die je hebt ! Om heel erg trots op te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enige foto's!!!! En inderdaad, de tijd gaat erg snel.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super schattig verhaal, wat een plannen nog om na te jagen...

    BeantwoordenVerwijderen