vrijdag 7 juni 2013

nooit meer normaal

Mijn stelling luidt dat als je eenmaal opa of oma wordt, je nooit meer 'normaal' wordt. Die kleine kindertjes zijn zó geweldig ! 

Niet vaak gebeurt het dat wij ze alledrie tegelijk op bezoek krijgen, maar als dat zo is, is het geweldig want ze vinden elkaar ook heel erg leuk. Lene (2,5 bijna) is natuurlijk 'de baas', maar nog in de goede zin van het woord. Bart (1 jaar en 8 maanden) staat telkens nog versteld van haar en van alles wat zij doet en kan. 

Kasper (broertje van Lene en 13 maanden) vindt wel álles leuk wat zij doet, maar is in de ontdekkingsfase en gaat de hele dag op onderzoek uit, daarbij nog niet gehinderd door het nee-zeggen van Opa of Oma.

Kortom: als ze er zijn, is het binnen een mum van tijd een chaos en doen we de gekste dingen zoals bijvoorbeeld bijgaande foto toont. "Oma je moet met mij slapen". En als ik dan door een kiertje van mijn ogen kijk: "je moet slapen met je ogen dicht!". Bart denkt er het zijne van en vraagt zich verwonderd af wat dáár nu toch gebeurt....? 

6 opmerkingen:

  1. Had je ooit gedacht dat je op je eigen vloerkleed gaat liggen slapen???!!! Heerlijk toch.
    Geniet van je kleinkinderen, voor je het weet zijn het grote kinderen. Ook dat is leuk hoor.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig! Wat heb je nog meer gedaan?
    En hebben jullie lekker "geslapen"?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig toch ! Ik merk ook aan mijn ouders dat ze helemaal anders omgaan met hun kleinkinderen dan dat ze dat bij ons deden in de tijd ... en dat is gewoon zo zalig ! En voor de kleinkinderen is het ook altijd een beetje feest als ze mogen logeren bij hun grootouders !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Normaal? Je komt eindelijk los...;)
    Geniet er maar van, bij ons is het ook zo. HEERLIJK?
    Groet xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo ik kan niet wachten nog 2 weekjes en dan is mijn dochter uitgerekend, lijkt mij heerlijk om zo te genieten van zo'n klein mensje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja lekker gek doen en los gaan heerlijk en vooral genieten, xmarloes

    BeantwoordenVerwijderen