zaterdag 16 juni 2012

voortgang Joppe

Dat kan dan weer wel bij slecht weer én vakantie: een flink stuk opschieten met de stoplap van Joppe.


Ik heb het al eerder gezegd, het is zó lekker werken. Of eigenlijk: soms ook helemaal niet..... Sommige van die stoppen zijn zó verrekte lastig en lijken toch zó eenvoudig....., bijvoorbeeld de laatste stop op de eerste rij (helemaal rechts in beeld). Heel fijntjes en ik dacht dat is vast een gemakkelijke...... Maar daarin had ik mij stierlijk vergist. Ik heb het ding wel TIEN keer moeten uithalen..... 


De foto is niet helemaal scherp, maar ik verzeker jullie dat het een erg mooi blokje is geworden.


En toen die erop zat, ging het opeens hard. 
Het weer werkte enorm mee natuurlijk en ik had álle tijd.


Dat nog blanke stukje ertussen in wordt uiteraard ook nog ingevuld maar dat is er ook weer zo een waarover ik het eerder had. 
Voor die blokken MOET ik echt eerst die loupelamp aanschaffen. Dat moet toch werkelijk binnenkort een keer gaan lukken. 


Ben nog niet zo ver als Meta, maar toch, het schiet aardig op. Over alle andere projecten is natuurlijk voorlopig nog niets te melden. 
Hoe doen anderen dat met wel tien ijzers in het vuur die allemaal opschieten? 

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi werkje, dat zo'n werk toch echt iets heeft. Vind erg mooi.

    ps je hebt er weer een volger bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou kijk eens aan. Wat gezellig en hartelijk welkom! @

      Verwijderen
  2. Jeeeetje Anneke wat ben je al ver!!!!!!!!! Je gaat als een speer.
    Ik ben het met je eens dat sommige stopjes gemakkelijk lijken maar toch best lastig zijn te maken. En dan te bedenken dat jonge meisjes dit vroeger op school maakten. Soms waren ze pas 12 jaar!
    (en als je een loep lamp hebt zal je zien dat het echt beter gaat)
    Fijn weekend, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hard als ik nu ging zal ik niet kunnen blijven volhouden natuurlijk. Het was echt vakantie én bar slecht weer. Maar dat geeft natuurlijk ook niets. Hij komt een keer af. Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n fijn werk, dat vraagt gewoon zijn tijd ... ik vind dat je al heel erg opgeschoten bent !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verliefd op Joppe, maar dat begrijp je natuurlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig mooi wordt ie, Anneke!
    Ik zou d'r ook zo aan willen beginnen.., maar er ligt teveel ander werk. Het lijkt me zo leuk om te doen en dan te weten dat vroeger deze stopmotieven allemaal werden gebruikt....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anneke,
    Ik ga je blog volgen hoor, je maakt schitterende dingen.
    Voor mijn 'souvenir de ma vie' wil ik ook een stoplap maken, maar ik heb nog geen patroon gevonden. Heb jij het patroon van Internet of een webadres waar het te vinden is?
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen