maandag 13 februari 2012

een quilt

Al eerder meldde ik dat veel van mijn vrije tijd op dit moment besteed wordt aan het maken van een quilt voor Dochter 2. Ik ben een van die quiltsters die dat ook echt nog allemaal met de hand doet. De naaimachine komt er werkelijk niet aan te pas. Ik leerde het vak van haar, maar ben uiteraard (nog) lang niet zo goed als zij is, als ik dat niveau al ooit bereik. Maar toch...  het door mij gemaakte 'spul' mag er best wezen. 

Een van mijn eerdere quilts toon ik hier. Hij is alweer een aantal jaren geleden gemaakt naar aanleiding van gratis schaaplapjes, die toen cadeau gedaan werden bij een woontijdschrift. Die lapjes, een stuk of zes, waren het begin en daarbij heb ik al die andere lapjes gezocht.
Deze was voor Dochter 1.


Elke quilt heeft een naam en bijbehorend etiket:

Natuurlijk moet ook de achterkant de moeite van het aanzien waard zijn. Dat gebeurt alleen al automatisch doordat de quiltpatronen uiteraard ook de achterkant sieren, kijk naar de schapenkoppen die ik daarvoor maakte, maar deze quilt heeft aan de achterkant ook nog een middenbies.









De quilt is ter grootte van een ruim eenpersoonsbed en is heerlijk warm. Het maken van zo'n quilt duurt even, maar dan heb je ook wat.

4 opmerkingen:

  1. Van quilten heb ik geen kaas gegeten, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat zoiets met de hand genaaid wordt ... Als die naadjes, allemaal met de hand ??? Daar doe ik echt mijn petje voor af !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, die is mooi zeg! En die gequilte schapenkoppen zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt heb ik al eerder gezien, maar ik ben toch elke keer trots op je, als ik het zie!! Je doet het fantastisch!!! Ik ben benieuwd wat je nieuwste quilt voor commentaren zal opleveren ( U heeft het nog niet gezien, maar ik wel.....)

    BeantwoordenVerwijderen