maandag 14 mei 2012

de stand van zaken van Joppe

Bij Meta (klik) zag ik de stoplap van Joppe en meteen was ik verkocht. Het patroon besteld enige weken geleden, de lap klaargelegd, inmiddels het goede garen erbij gekocht, nadat ik door Meta daarmee al een eind op weg was geholpen, en dus een paar weken geleden aan de slag.
Het is heerlijk werk, inderdaad steek voor steek wordt het toch opeens wat.... Maar terwijl het mij zo eenvoudig werk leek, valt dat behoorlijk tegen. Het wordt gemaakt op linnen van 14 draden op 1 cm en dat zegt eigenlijk álles. 




Ik kan dat dus alleen maar goed doen overdag als ik heerlijk bij het (liefst zon-) licht ga zitten. 's Avonds lukt het niet, want een loupelamp is beslist nodig en die heb ik nou nog steeds niet aangeschaft. Het komt er maar niet van. Ik moet daar echt eens werk van gaan maken. 
Inmiddels zijn er vier blokken af. Dat heeft enig gemopper en uithalen gekost, wat met dit garen erg slecht gaat, maar ik merk dat het werken steeds beter gaat, steeds leuker wordt ook, ook door de wat leukere patroontjes die nu gaan komen.










Blok 3 ging drie keer zo snel als blok 2, en dat zie je er toch niet aan af. En bij blok 1 heb ik écht gedacht of ik dit nu écht wel leuk zou gaan vinden.
Maar inmiddels ben ik helemaal 'om'. Het is zó leuk om te doen!

10 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel mooi uit! En nu nog een loupelamp aanschaffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Anneke en je bent al lekker opgeschoten. Ik zal je verklappen..... het blijft leuk om te doen!
    Gewoon doorgaan, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb je mijn email aan jou gezien en dus het verschil? @

      Verwijderen
  3. harstikke leuk word het lijkt me ook leuk maar houd me even bij mijn 101 projectjes gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai ! Zo'n fijn handwerk ! Heel erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al heel wat steekjes gedaan...en er volgen ook nog heeeel veel. Het wordt wel erg mooi! Heb even rondgekeken bij Made by Meet. Het zijn allemaal ook weef patronen, waar ik me veel mee bezig houd. 14 draden per cm is erg fijn om te borduren en heb je idd heel goed licht nodig. Ik denk dat ik een dergelijke lap nog eens ga maken op een weefgetouw. Dat gaat wel veel sneller als je het getouw maar ingeregen hebt.
    Zo kom ik weer op een idee...
    Groeten van Willemien.
    Groeten van Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me inderdaad ook geweldig leuk, een stoppenlap op een weefgetouw gemaakt. Hou ons op de hoogte als dat gaat gebeuren. groet @

      Verwijderen
  6. ik vind de stoplappen beeldschoon, dus hou vooral vol: het ziet er mooi uit!!!
    en vechten om oma: komt me bekend voor!! Ik zei altijd: oma heeft twee schootjes! Maar ja, met kleinkind nummer 3 werd het wel eens lastig....;)
    succes met stoppen, zou ik ook nog weleens willen, maar mag ff niet....haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt piepdicht op elkaar.. Wordt je er niet een beetje kippig van? Ik vind het wel heeeeeeeeel mooi!
    Volhouden hoor...

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had ik al gezegd dat ik van die kleine blokjes graag een sjaaltje wil?

    BeantwoordenVerwijderen