dinsdag 12 januari 2016

een kinderfeestje

Lene is vandaag vijf jaar geworden, vijf al weer. De tijd is omgevlogen. Dit jaar voor het eerst dus is het een verjaardag met alles erop en eraan..... een familiefeestje, zoals gebruikelijk, maar ook een echte verjaardag op school. 
En dat is nogal wat: er moet worden uitgedeeld, niet alleen op school maar ook bij de naschoolse opvang...; er wordt gezongen nadat de jarige een heuze kroon is opgezet.....; de jarige mag met haar secondanten de school rond voor de andere jufs en meesters.... én er is een kinderpartijtje.

Vrijdag a.s. wordt dat gevierd. Lene mocht maar liefst zes kinderen uitnodigen dus met Kasper erbij zijn dat acht banjers! Ik laat de organisatie van de partij zelf geheel aan mij voorbij gaan. Mij moet je daar niet bij hebben. Ik heb daar eigenlijk te weinig geduld voor en vind al die koters bij elkaar heel erg druk.  

Ik mag Elin ophalen, ook die kun je niet bij zo'n feestje hebben. De kleine druif loopt nét, en wil ook overal met haar neus vooraan staan. Zij gaat lekker mee met mij.


Maar in de voorbereiding van het feest heb ik een taak, meerdere taken. Een daarvan is vandaag al geklaard: ik heb acht knikkerzakken gemaakt die door de kinderen zullen worden versierd. 

3 opmerkingen:

  1. Met hun vijf jaren weten ze goed wat ze willen. Ook hier was het voor de jongste het eerste echte verjaardagsfeestje. Wij hadden vijf kleine brandweermannen over de vloer en daar had ik mijn handen al meer dan vol mee.

    BeantwoordenVerwijderen